Esu įsitikinusi, kad norint išmokti užsienio kalbą mokytojas – nereikalingas. Tačiau jei jau nusprendžiate jo ieškoti, vadinasi norite sutaupyti laiko ir energijos, turbūt tikitės, kad mokytojas jus nuves į kalbą tiesiausiu keliu.
Tik kur yra tas geriausias mokytojas? Internete kalbos mokytojų pilna. Kiekvieno mokymo stilius, turinys, dėmesys temoms ir įgūdžiams, namų darbų užduotys ir jų apimtys kitokie; vienas sieja pamoką su vadovėliu, kitas su gyvenimu. Dar, svarbu asmenybė – ne per griežta ir ne pernelyg atlaidi. Ar rinktis tradicinį, einantį išmintu explanation-understanding-action taku, ar inovatyvesnį – pirmiausią besiaiškinantį ką mokinys jau žino, o tada pildantį spragas; o gal tą kuris karpo vadovėlį ir moko pagal paties sukurtą „stepping into the future“ metodą?
Beveik kiekvienas esame susidūrę su mokytojo fenomenu, ši profesija apskritai, nepriklausomai nuo dėstomo dalyko, yra persiėmusi lūkesčių supermenui už kurio buriuojasi jų nepatenkinę, pasitikėjimo nekeliantys noumenai.
Kartais ir aš sulaukiu malonių žinučių prasidedančių „jus rekomendavo…“. Tada, apsidžiaugusi, kad kažką darau tikrai gerai, klausiu, o dėl ko rekomendavo? Tuomet mane pasiekia koks nors klampus atsakymas apie ne visai aiškiai ir konkrečiai įvardytą įvertinimą, ir aš, lyg pagreitintai pavasarėjančiame švarumo akcijos kadre, pajuntu nuo savo kūno tirpstančią savimeilės šilumą, taip iš wonder teacher vėl tampu reali.
Dabar, praėjus 15 metų nuo savo pirmosios pamokos, galiu pasakyti, kad gero mokytojo mitai, kuriais pati kadaise tikėjau – iškalba, charizma, prigimtis, nėra joks jo garantinis lapelis, joks guru (netgi iš Amerikos!) neįkrės tos mokslo košės iš pašaukimo ir aistros. Geras mokytojas besąlygiškai pasilieka amžinu mokiniu ir kas vakarą uoliai ruošdamas namų darbus nesitiki, kad savo dalyko, ar įvaldytų metodų išmanymas, jam kada nors bus baigtinis. Mokytojas turi keistis su laikmečiu ir nuostabu, jei jo mokytojiška siela nesensta ir negęsta paskui kūną, jei ir pavargęs jis neleidžia sau tingėti, o sugrįžus iš legendos į eilinę pamoką, jis pirmiausia traukia mokinį į tėkmę. Su geru mokytoju turite jausti, kad jo vedini judate į priekį, gal netgi, šiek tiek, vos vos atsiliekate nuo jo užduoto tempo. Jei tai jaučiate, tada greičiausiai viskas gerai, visa kita priklauso tik nuo jūsų.